Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Anderstalige nieuwkomer --- Lager onderwijs --- OKAN --- Taalvaardigheid --- NT2 --- Schoolmanagement --- Klassenmanagement
Choose an application
Coöperatief leren --- Leerstrategie --- Didactiek --- Didactische werkvorm --- Klassenmanagement --- Groepswerk
Choose an application
Lesgeven is een mooi maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen leraars dat wel dagelijks, maar vaak ontbreekt hen de tijd om dat echt grondig te doen. Hoe coach ik mijn klas? wil langer stilstaan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit boek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, en helpt je daarnaast ook meteen verder met concrete tips en handige lijstjes. Deze herziene editie verkent ook nieuwe topics als talentontwikkeling, het puberbrein, opbrengstgericht werken etc. Het is een onmisbaar boek voor beginnende en ervaren leerkrachten uit zowel het basis- als secundair/voortgezet onderwijs.
Didactiek. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- lesgeven --- Didactics --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Education --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Teachers --- Methodology --- Klasmanagement --- Communicatie --- Probleemgedrag --- Conflicten --- 454.22 --- 474.22 --- onderwijs --- coaching --- Onderwijsstijlen --- PXL-Education 2014 --- onderwijskunde --- talentontwikkeling --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- voortgezet onderwijs --- Coaching --- Coachend lesgeven
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs om groepsvorming in de klas positief te beïnvloeden en pesten tegen te gaan.
#PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Education 2016 --- onderwijspsychologie --- basisonderwijs --- coachen --- groepsgedrag --- pestgedrag --- behandelingsmethoden --- Groepsdynamiek --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Pesten --- Oplossingsgericht werken --- Leraren basisonderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Klassenmanagement --- Talentontwikkeling --- Leraar basisonderwijs --- Sociology of education --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Educational psychology --- Didactics --- Secondary education --- reflectie (psychologie) --- lager onderwijs (doelgroep) --- didactische processen --- motiverend onderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leerprocessen --- Didactiek --- Leermethoden --- Onderwijsleerprocessen --- Basisonderwijs ; Nederland ; didactiek --- Klassenmanagement --- Basisonderwijs --- basisonderwijs --- KHCA --- didactiek --- 474 --- Motivatie (Studiemotivatie) --- praktijkonderzoek --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Leerproces --- Leermethode
Choose an application
Help pubers bij het vinden van hun eigen identiteit. Pubergedrag is slechts het topje van de puberijsberg. Onder de waterlijn liggen gevoelens, behoeften, kwaliteiten en talenten. Dit boek leert docenten hoe ze jongeren kunnen helpen die te herkennen en zo wezenlijk contact te maken. Naast heldere theorie en veel voorbeelden en oefeningen biedt het een volledige werkmethode voor de (mentor)lessen. Scholieren groeien op in een heel andere wereld dan de generaties voor hen. Van docenten vereist dit een ander soort vaardigheden. Effectief en affectief lesgeven aan pubers gaat over de affectieve, 'zachte' kant van het onderwijs en geeft een antwoord op vragen als: hoe zorg ik ervoor dat de jongere zich gezien en veilig voelt? Hoe kan ik hem inspireren en motiveren? Hoe help ik hem met problemen?
Communicatie ; onderwijs - Puberteit - Secundair onderwijs ; didactiek. --- Educational sciences --- puberteit --- lerarenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- communicatie --- lesgeven --- SO (secundair onderwijs) --- Teaching --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Teacher-student relationships --- PXL-Education 2016 --- onderwijsbegeleiding --- onderwijseffectiviteit --- werkvormen --- communicatietechnieken --- didactische werkvormen --- didactiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek ; secundair onderwijs --- 454.21 --- Lesgeven --- Pedagogiek --- Docenten --- mentor --- Didactiek --- 370 --- Secundair onderwijs --- Pubers --- Onderwijspsychologie --- Klassenmanagement --- 370.02 --- Puber --- Internationalisering --- Communicatie ; onderwijs --- Puberteit --- Secundair onderwijs ; didactiek
Choose an application
In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe je heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren. De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in je eigen situatie. Ook vind je in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan. Gebruik je zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heb je met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand. https://shop.bazalt.nl/cooeperatieve-leerstrategieen-beknopte-uitgave
Basisonderwijs didactiek --- Samenwerkend leren basisonderwijs --- 454.2 --- coöperatief leren --- didactiek --- didactische werkvormen --- leerstrategieën --- onderwijsstrategieën --- samenwerken --- Leerstrategieën --- Didactische werkvormen --- Onderwijsstrategieën --- Contains audio-visual material --- Didactic strategies --- samenwerkend leren --- groepswerk. --- Onderwijs --- Groepswerk. --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Basisonderwijs ; didactiek --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- onderwijsstrategie --- werkvormen en leeractiviteiten --- Coöperatief leren --- Leerstrategie --- Didactiek --- Didactische werkvorm --- Klassenmanagement --- Groepswerk
Choose an application
TOPspel is een revolutionaire methodiek die ontwikkeld werd om sociale vaardigheden bij kinderen in de lagere school te trainen. De ingrediënten van TOPspel zijn teamwork, afspraken maken, positieve bekrachtiging en belonen. Gewenst gedrag wordt op een positieve en speelse manier ingeoefend.TOPspel is géén extra lessenpakket maar een methodiek die je flexibel kan integreren in bestaande lessen. TOPspel kan gespeeld worden door zowel de klastitularis als de leerkracht bewegingsopvoeding, de godsdienstleerkracht, ... Het traint de vakoverschrijdende eindtermen van de sociale vaardigheden in de letterlijke zin van het woord. TOPspel gaat uit van de kracht van het positief ondersteunen van leerlingen, positieve groepsdruk , het negeren van negatief gedrag en het belonen van positief gedrag.
Nederlands --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grensoverschrijdend gedrag --- Klassenmanagement --- Klasklimaat --- Sociale vaardigheden --- Preventie --- Positieve psychologie --- 478.9 --- Gedrag --- Probleemgedrag --- sociale vaardigheden --- communicatie --- educatieve spellen --- klasklimaat --- 305.8 --- 478.8 --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Games --- Klassfeer
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|