Narrow your search
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
De opvang van anderstalige nieuwkomers in de reguliere klas en de onthaalklas : lager onderwijs : praktische informatie en aandachtspunten bij het werken aan taalvaardigheid
Authors: --- ---
Year: 2014 Publisher: Leuven Steunpunt NT2

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Coöperatieve leerstrategieën : research, principes en de didactische uitwerking : cd-rom
Authors: ---
Year: 2014 Publisher: Vlissingen Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe coach ik mijn klas?
Author:
ISBN: 9789401412735 Year: 2014 Volume: *23 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is een mooi maar veeleisend beroep. Om te kunnen leren van je eigen ervaringen en je eigen manier van lesgeven, moet je er af en toe over nadenken. Nu doen leraars dat wel dagelijks, maar vaak ontbreekt hen de tijd om dat echt grondig te doen. Hoe coach ik mijn klas? wil langer stilstaan bij de vraag wat goed lesgeven nu eigenlijk inhoudt. Dit boek biedt daarvoor heel wat informatie en inspiratie, en helpt je daarnaast ook meteen verder met concrete tips en handige lijstjes. Deze herziene editie verkent ook nieuwe topics als talentontwikkeling, het puberbrein, opbrengstgericht werken etc. Het is een onmisbaar boek voor beginnende en ervaren leerkrachten uit zowel het basis- als secundair/voortgezet onderwijs.


Book
Verbindend leiderschap in een uitdagende groep : oog voor talent bij een grillige groepsdynamiek en pesten
Author:
ISBN: 9789491510793 9491510797 Year: 2014 Publisher: Z.p. Eduforce

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs om groepsvorming in de klas positief te beïnvloeden en pesten tegen te gaan.


Book
Leren in vijf dimensies : moderne didactiek voor het primair onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789023251651 9023251652 Year: 2014 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum


Book
Effectief en affectief lesgeven aan pubers
Author:
ISBN: 9789401414814 Year: 2014 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Help pubers bij het vinden van hun eigen identiteit. Pubergedrag is slechts het topje van de puberijsberg. Onder de waterlijn liggen gevoelens, behoeften, kwaliteiten en talenten. Dit boek leert docenten hoe ze jongeren kunnen helpen die te herkennen en zo wezenlijk contact te maken. Naast heldere theorie en veel voorbeelden en oefeningen biedt het een volledige werkmethode voor de (mentor)lessen. Scholieren groeien op in een heel andere wereld dan de generaties voor hen. Van docenten vereist dit een ander soort vaardigheden. Effectief en affectief lesgeven aan pubers gaat over de affectieve, 'zachte' kant van het onderwijs en geeft een antwoord op vragen als: hoe zorg ik ervoor dat de jongere zich gezien en veilig voelt? Hoe kan ik hem inspireren en motiveren? Hoe help ik hem met problemen?


Book
Coöperatieve leerstrategieën : research, principes en de praktische uitwerking
Authors: ---
ISBN: 9789461181718 Year: 2014 Publisher: Rotterdam Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze beknopte uitgave licht Dr. Spencer Kagan toe hoe je heel gemakkelijk de actieve betrokkenheid van leerlingen kunt vergroten met coöperatieve structuren. De didactische structuren in dit boekje zijn meteen in te zetten in je eigen situatie. Ook vind je in vogelvlucht de principes van de werkwijze Coöperatieve Leerstrategieën van Spencer Kagan. Gebruik je zijn werkwijze en de uitgave Coöperatieve Leerstrategieën, dan heb je met deze beknopte versie de hoofdpunten van de werkwijze en enkele structuren voor een snelle impuls op de actieve deelname en betrokkenheid, bij de hand. https://shop.bazalt.nl/cooeperatieve-leerstrategieen-beknopte-uitgave


Object
Topspelkoffer
Authors: --- ---
ISBN: 9789048609352 Year: 2014 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

TOPspel is een revolutionaire methodiek die ontwikkeld werd om sociale vaardigheden bij kinderen in de lagere school te trainen. De ingrediënten van TOPspel zijn teamwork, afspraken maken, positieve bekrachtiging en belonen. Gewenst gedrag wordt op een positieve en speelse manier ingeoefend.TOPspel is géén extra lessenpakket maar een methodiek die je flexibel kan integreren in bestaande lessen. TOPspel kan gespeeld worden door zowel de klastitularis als de leerkracht bewegingsopvoeding, de godsdienstleerkracht, ... Het traint de vakoverschrijdende eindtermen van de sociale vaardigheden in de letterlijke zin van het woord. TOPspel gaat uit van de kracht van het positief ondersteunen van leerlingen, positieve groepsdruk , het negeren van negatief gedrag en het belonen van positief gedrag.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by